Overvejer du stadig, om du skal digitalisere styringen af dine kunder og leads?

Et kundestyringssystem automatiserer og strømliner dine arbejdsprocesser inden for salg, markedsføring og kundeservice

CRM eller Customer Relationship Management er en forretningsstrategi, der er udtænkt til at reducere omkostningerne, øge kundeloyaliteten og forbedre indtægterne og dermed rentabiliteten. 

 

  • Et CRM-system opsamler automatisk alle ind- og udgående mails fra alle i salg og kundeservice, så de ligger ét sted – nemlig på kunden.
  • Et CRM-system kan lagre, strukturere, analysere og dele alle de vigtige kundedata.
  • Uanset om du arbejder i salg, marketing eller kundeservice, kan et CRM-system hjælpe dig med at automatisere arbejdsprocesserne.
  • Et CRM-system gør det nemmere at arbejde effektivt med at skabe gode og langvarige kunderelationer.
  • Et CRM-system er en udvidelse til virksomhedens økonomisystem, som gør det muligt at udnytte kundedata langt mere effektivt.
  • Et CRM-system hjælper med at konvertere leads til kunder.

Kunderne mærker hurtigt, om de har med en virksomhed at gøre, der ikke har styr på processerne. De virksomheder, der har dét, fremstår mere professionelle og forberedte. Hvis du genkender et eller flere af problemerne nedenfor, så er et CRM-system noget for din virksomhed. 

  • Kæmper din virksomhed administrativt med at holde styr på tilbud og aftaler med jeres kunder?
  • Ved du hvilke kunder, der har det største profitpotentiale, og hvilke kunder, der dræner din kundeservice for ressourcer til trods for, at de ikke køber ret meget?
  • Mangler I en automatiseret proces for at håndterer leads, så de bliver konverteret til nye kunder?
  • Mangler I en væsentligt nemmere måde at målrette kampagner og salgsfremstød til relevante kunder?

Så hvorfor tager du ikke det store skridt, og beslutter dig for at træde ind i den digitale CRM-verden?

Automatisering af kunderejsen

Håndtering af leads

CRM-processen starter med et lead (en potentiel kunde). Et lead kan komme fra virksomhedens hjemmeside, kold kanvas, en messe eller et seminar. Du kan også købe dig til leads men husk på, at listen skal overholde GDPR.

Det er vigtigt, at I har en proces for, hvordan I arbejder med leads i virksomheden, så ingen leads gå tabt eller blive glemt. Når den potentielle kunde er oprettet i CRM-systemet, sendes der automatisk påmindelser, så du får fulgt op på et igangværende lead eller salg. Det giver en større konverteringsrate. 

Virksomhedens kundebibliotek

CRM-systemet holder automatisk styr på alle dokumenter, telefonopkald, emails, noter, møder, deadlines og andre vigtige oplysningerHver gang du eller en anden medarbejder er i kontakt med en potentiel eller eksisterende kunde, registreres det i CRM-systemet.

Fordi alle informationer er samlet ét centralt sted, kan alle i virksomheden i princippet hjælpe en kunde, der henvender sig. 

Hvis du vil opnå de ønskede resultater, kræver det, at alle arbejdsprocesser er beskrevet og implementeret i hele virksomheden.

Automatisering

Et CRM-system gør det væsentligt nemmere at udsende målrettede e-mails og nyhedsbreve til relevante kundesegmenter. CRM-systemet kan analysere kundedata, så du kan segmentere kunderne efter profitpotentiale. 

Et CRM-system kan automatisk håndtere og prioritere indkomne forespørgsler som f.eks. reklamationer, support og serviceopgaver. Det giver overblik over igangværende sager, hvad næste step er, og hvem der er ansvarlig for næste step.

Lej en online marketingkonsulent i en tidsbegrænset periode

Jeg kan sikre, at du kommer godt fra start med dit kommende CRM-system.
Få hjælp til at implementere eksisterende kunder og få beskrevet processerne for de automatiserede arbejdsgange i CRM-systemet. Systemet vil skabe stærke og langvarige kunderelationer, og der vil være økonomiske og tidsmæssige gevinster at hente. Opnå endnu flere gevinster med en integration til økonomisystemet.

 

Udtalelser

Integrationen mellem virksomhedens ERP-system og SuperOffice CRM har været en god investering. Vores Pocket app til smartphones og tablets giver sælgerne adgang til kundeinformation hvor som helst, når som helst.